۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۹۷۶۳
9 رشته ورزشی که می‌توانند به المپیک 2028 اضافه شوند عبارت هستند از: فوتبال پرچم، کاراته، کیک بوکسینگ، سافت بال بیسبال، چوگان، رقص بریک، اسکواش، اتومبیل‌رانی و کریکت.
کد خبر: ۳۴۰۴۵
زمان اعلام رشته‌های جدید المپیک ۲۰۲۸
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کمیته بین المللی المپیک (IOC) جمعه هفته جاری تصمیم خواهد گرفت که کدام ورزش‌ها به برنامه بازی‌های المپیک 2028 لس‌آنجلس اضافه شود. جلسه هیئت‌ اجرایی این سازمان متشکل از توماس باخ رئیس IOC، چهار نایب‌رئیس و 10 عضو دیگر است.

این تصمیم قرار است بعداً در نشست IOC در بمبئی در تاریخ 15 تا 17 اکتبر، که جلسه‌ای با حضور همه اعضای سازمان است، تصویب شود. 9 رشته ورزشی که می‌توانند به المپیک 2028 اضافه شوند عبارت هستند از: فوتبال پرچم، کاراته، کیک بوکسینگ، سافت بال بیسبال، چوگان، رقص بریک، اسکواش، اتومبیل‌رانی و کریکت. این تصمیم فقط در مورد بازی‌های لس‌آنجلس اعمال خواهد شد.

رقص بریک نخستین بار در المپیک 2024 پاریس آغاز خواهد شد، کاراته در برنامه المپیک 2020 توکیو بود. همچنین در پایتخت ژاپن نیز مانند برخی بازی‌های قبلی، بیس بال و سافت بال حضور داشتند. کریکت در المپیک 1900 و چوگان در المپیک 1904 و 1908 به نمایش درآمدند. کوهنوردی، اسکیت‌برد و موج‌سواری که در بازی‌های توکیو و پاریس به ورزش‌های اضافی تبدیل شدند، در حال حاضر بخشی از برنامه اصلی رقابت در لس‌آنجلس محسوب می‌شوند.

 

/تسنیم.

برچسب ها: المپیک
ارسال نظر
آخرین اخبار